Craftson.lt
e-prekyvietėje savo gaminius pardavinėja skirtingi autoriai ir gamintojai iš
skirtingų e-parduotuvių, todėl gali skirtis prekių siuntimo įkainiai, prekių pristatymo
bei gražinimo terminai ir tvarka. Jeigu kiltų
sunkumų susijusių su prekių pristatymu, gražinimu ir pan., į susirašinėjimą su
pardavėju įtraukite ir Craftson.lt el. p. sutartys@craftson.lt. Norime būti
šalia, kad viskas vyktų sklandžiai, greitai ir lengvai!
1. KĄ DARYTI, JEIGU PARDAVĖJAS NEPRISTATO PREKĖS, ĮSIGYTOS
INTERNETU, IR NEGRĄŽINA UŽ JĄ SUMOKĖTŲ PINIGŲ?
Civilinio kodekso 6.359 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu šalys nesusitaria kitaip) pristatyti daiktus juos perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą. Tuo atveju, jeigu pardavėjas nepagrįstai atsisako perduoti daiktus pirkėjui, šis turi teisę atsisakyti vykdyti pirkimo–pardavimo sutartį ir reikalauti atlyginti nuostolius. Jeigu pardavėjas per nustatytą terminą nepristato prekės, pirmiausia pirkėjui reikėtų raštu kreiptis į pardavėją (jo nurodytu el. adresu) ir Craftson.lt el. paštu sutartys@craftson.lt ir išdėstyti savo konkretų reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo pirkėjo raštiško kreipimosi gavimo dienos pardavėjas nepateikia pirkėjui motyvuoto atsakymo, arba atsisako vykdyti pirkėjo reikalavimą – pirkėjas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka.
2. KOKS YRA PREKIŲ PRISTATYMO TERMINAS?
Civilinio kodekso 6.359 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos pristatyti gaminius. Tikslesnė informacija apie konkretaus pardavėjo prekių siuntimo terminus ir būdus skelbiama jo parduotuvės aprašyme. (Parduotuvių sąrašas >>), o jei šis terminas nenustatytas – prekės turi būti pristatytos ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo.
3. KOKIĄ INFORMACIJĄ TURĖTŲ PATEIKTI PARDAVĖJAS PIRKĖJUI SUDARANT
NUOTOLINĖS PREKYBOS SUTARTĮ?
Civilinio kodekso 6.228(7) 1 dalyje nustatyta, kad prieš sudarydamas
nuotolinę sutartį pardavėjas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti pirkėjui
šią informaciją:
3.1.
pagrindinės prekės ar paslaugos savybės
(atsižvelgiant į informavimo priemones ir prekę ar paslaugą);
3.2.
duomenys apie pardavėją (vardas ir pavardė ar
pavadinimas, juridinio asmens teisinė forma);
3.3.
pardavėjo buveinės adresas, telefono ir
elektroninio pašto adresas, kuriais vartotojas gali susisiekti su pardavėju, ir,
jeigu reikalinga, duomenys apie verslininką, kurio vardu veikiama
3.4.
bendra prekių ar paslaugų kaina, į kurią
įskaičiuoti mokesčiai, arba kai dėl prekių arba paslaugų pobūdžio kaina
pagrįstai negali būti iš anksto apskaičiuota, metodas, pagal kurį ši kaina
apskaičiuojama, ir, jeigu reikalinga, visos papildomos vežimo, pristatymo,
pašto ir kitos išlaidos, arba kai šios papildomos išlaidos dėl pagrįstų
priežasčių negali būti iš anksto apskaičiuotos, informacija apie tai, kad gali
tekti jas apmokėti.
3.5.
apmokėjimo, pristatymo, sutarties vykdymo
tvarka, prekių pristatymo ar paslaugų suteikimo terminas ir, jeigu reikalinga, pardavėjo
atliekamo pirkėjų skundų nagrinėjimo tvarka;
3.6.
teisė atsisakyti sutarties: šios teisės
įgyvendinimo sąlygos, terminas ir tvarka pagal šio kodekso 6.228(10) straipsnį,
taip informacija, kad vartotojas neturi teisės atsisakyti sutarties pagal šio
kodekso 6.228(10) straipsnį, arba, jei reikalinga, aplinkybės, kuriomis
vartotojas praranda teisę atsisakyti sutarties;
3.7.
jeigu reikalinga, informacija, kad pirkėjas,
atsisakęs sutarties, turi padengti prekių grąžinimo išlaidas,
Pareiga įrodyti, kad pagal šį straipsnį informacija yra suteikta pirkėjui,
tenka pardavėjui.
4. AR GALIU ATSISAKYTI NUOTOLINIU BŪDU SUDARYTOS SUTARTIES?
Civilinio kodekso 6.228(10) straipsnio 1 dalyje įtvirtinta vartotojo
teisė, nenurodant priežasties ir nepatiriant kitų, negu nustatyta šio kodekso
6.228(11) straipsnyje, išlaidų, per 14 dienų atsisakyti nuotolinės sutarties.
Pastebėtina, kad ši teisė nėra absoliuti, todėl prieš įsigyjant prekę
nuotoliniu būdu patartina atkreipti dėmesį į to paties straipsnio 2 dalyje
numatytas išimtis, kurioms teisė atsisakyti nuotolinės sutarties netaikoma.
Taip pat pastebėtina, kad grąžinama prekė turi būti nesugadinta, nenaudota, t.
y. būti nepažeistos prekinės išvaizdos.
5. KOKIOS YRA TEISĖS ATSISAKYTI NUOTOLINĖS SUTARTIES IŠIMTYS?
Vartotojo teisė atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose
sudarytos sutarties netaikoma šioms sutartims:
5.1.
sutartims dėl pagal specialius pirkėjo nurodymus
pagamintų prekių, kurios nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos
atsižvelgiant į pirkėjo asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba dėl prekių,
kurios yra aiškiai pritaikytos pirkėjo asmeninėms reikmėms;
5.2.
sutartims dėl supakuotų prekių, kurios buvo
išpakuotos po pristatymo ir kurios yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos
apsaugos ar higienos priežasčių;
5.3.
sutartims dėl prekių, kurios po pristatymo dėl
savo pobūdžio neatskiriamai susimaišo su kitais daiktais;
5.4.
sutartims dėl laikraščių, periodinių leidinių ar
žurnalų pristatymo, išskyrus sutartis dėl šių leidinių prenumeratos;
5.5.
sutartims dėl supakuotų vaizdo ar garso įrašų
arba supakuotos programinės įrangos, kurie buvo išpakuoti po pristatymo;
5.6.
sutartims dėl skaitmeninio turinio teikimo,
jeigu skaitmeninio turinio teikimas buvo pradėtas vartotojui iš anksto aiškiai
sutikus ir pripažinus, kad dėl to jis praras teisę atsisakyti sutarties,
5.7.
sutartims dėl greitai gendančių prekių ar prekių,
kurių galiojimo laikas yra trumpas.
6. KAS LAIKOMA „PAGAL SPECIALŲ UŽSAKYMĄ“ PIRKĖJUI PAGAMINTA PREKE,
KURIOS VARTOTOJAS GRĄŽINTI NEGALI?
Ši
išimtis turėtų būti taikoma prekėms, pagamintoms pagal pirkėjo nurodytas
specifikacijas, pvz.: aprangos bei aksesuarų dydis, pasirinktas atvaizdas ar
užrašas ant užsakomo gaminio.
Šiomis aplinkybėmis pirkėjo
nurodytas specifikacijas arba pritaikymą jo asmeninėms reikmėms reikėtų suprasti
taip, kad prekės iš esmės yra unikalios ir pagamintos pagal pirkėjo pareikštus
individualius norus bei poreikius, susitarus su pardavėju.
Ir priešingai, kai vartotojas paprasčiausiai pats sukomplektuoja prekes rinkdamasis iš pardavėjo siūlomų standartinių (iš anksto nustatytų) variantų (pvz. pasirenka kepuraitę, pirštines ir šaliką, susikomplektuoja indų rinkinį iš pateiktų gaminių), to nereikėtų laikyti vartotojo „nurodytomis specifikacijomis“ arba „pritaikymu jo asmeninėms reikmėms“.
7. AR GALIMA GRĄŽINTI INTERNETINĖJE PARDUOTUVĖJE ĮSIGYTĄ JUVELYRINĮ
DIRBINĮ?
Galiojantys teisės aktai nenumato tokios nuotolinės pirkimo - pardavimo atsisakymo
išimties, pagal kurią nebūtų galima grąžinti juvelyrinių dirbinių. Nors tokių
dirbinių, įsigytų fizinėje parduotuvėje, pardavėjas turi teisę nepriimti,
tačiau jei tokią prekę įsigijote internetu, tuomet pardavėjas be pagrindo
negali atsisakyti jos priimti. Atkreipiame dėmesį, kad pirkėjas, siekdamas
atsisakyti juvelyrinio dirbinio, kaip ir kitais atvejais, neturėtų piktnaudžiauti
šia teise ir turėtų su ja elgtis ir prekę apžiūrėti tik tokiu pačiu būdu, kaip
jam būtų leista tai atlikti fizinėje parduotuvėje.
8.
KAIP PIRKĖJAS
TURI PRANEŠTI PARDAVĖJUI APIE NORĄ ATSISAKYTI NUOTOLINIU BŪDU SUDARYTĄ SUTARTĮ?
Pirkėjas praneša pardavėjui apie nuotolinės sutarties atsisakymą ar
keitimą pateikdamas aiškų raštišką pareiškimą, kuriame išdėstytas jo sprendimas
atsisakyti sutarties. Pardavėjas gali sudaryti sąlygas pirkėjui interneto
svetainėje elektroniniu būdu pateikti dokumentus dėl nuotolinės sutarties ar ne
prekybos patalpose sudarytos sutarties atsisakymo. Šiuo atveju pardavėjas
privalo nedelsdamas patvirtinti patvariojoje laikmenoje vartotojui, kad gavo jo
sutarties atsisakymą.
Pareiga
įrodyti, kad laikėsi Civiliniame kodekse nustatytų reikalavimų dėl
sutarties atsisakymo, tenka pirkėjui.
9.
ĮSIGIJAU PREKĘ BET JI MAN NETIKO. KAM
TENKA PREKĖS GRĄŽINIMO IŠLAIDOS?
Civilinio kodekso 6.228(11) straipsnio 6 dalyje nustatyta, jog vartotojui
tenka tik tiesioginės prekių grąžinimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai pagal
sutartį šias išlaidas prisiima verslininkas arba kai verslininkas tinkamai neinformavo
vartotojo, kad šias išlaidas turės padengti vartotojas.
10. AR GALI PARDAVĖJAS NEGRĄŽINTI UŽ SIUNTOS PRISTATYMĄ SUMOKĖTŲ
IŠLAIDŲ?
Civilinio kodekso 6.228(11) straipsnio 2 dalyje įtvirtinta, kad pardavėjas
nedelsdamas ir ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo tos dienos, kurią jis gavo pirkėjo
pranešimą apie sutarties atsisakymą, turi grąžinti pirkėjui visas šio sumokėtas
sumas, įskaitant pirkėjo apmokėtas prekių pristatymo išlaidas. Pirkėjui tenka
tik tiesioginės prekių grąžinimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai šias išlaidas
prisiima pardavėjas arba kai pardavėjas tinkamai neinformavo pirkėjo, kad šias
išlaidas turės padengti pirkėjas (Civilinio kodekso 6.228(11) 6 dalis).Taigi
prekių pristatymo išlaidas turi grąžinti pardavėjas.
11.
AR GALIU
PREKĘ PARDAVĖJUI GRĄŽINTI TIK TADA, KAI MAN BUS GRĄŽINTI UŽ PREKĘ SUMOKĖTI
PINIGAI?
Civilinio kodekso 6.228(11) straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad pirkėjas
nedelsdamas ir ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) dienų nuo pranešimo apie sutarties atsisakymą
pateikimo pardavėjui dienos turi išsiųsti arba perduoti prekes pardavėjui.
Atitinkamai to paties straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad pardavėjas gali
negrąžinti vartotojui jo sumokėtų sumų tol, kol prekės negrąžintos pardavėjui
arba kol pirkėjas pateikia įrodymą, kad prekės yra išsiųstos pardavėjui.
12. AR ATSISAKIUS DALIES ĮSIGYTŲ PREKIŲ PARDAVĖJAS TURI MAN GRĄŽINTI
VISAS PREKIŲ PRISTATYMO IŠLAIDAS?
Pardavėjas
turi paskaičiuoti, proporcingai nuo viso užsakymo, grąžinamas lėšas pirkėjui.